Poisoner

Old Role Ideas

Poisoner

Postby EvilPudding » Tue Jun 12, 2018 4:10 pm

Poisoner

Neutral Evil

Abilities:




Poison someone. The person poisoned dies in 3 nights.

Attributes: You can only poison once.
The person poisoned receives Powerful defense until they die by poison.
Poisons are unstoppable.

Goal: You must get your target killed by poison on the third night. If your target gets killed or lynched before they get poisoned, you will become a Witch with no autovest.


INVEST RESUKTS: YOUR TARGET IS A POISONER, POISONER, MEDUSA, OR SERIAL KILLER!
CONSIG: Your target is weird they must be a poisoner
SHERIFF: Your target may be suspicious but may not be suspicious
Image

That's how evil it is.
User avatar
EvilPudding
Jester
Jester
 
Posts: 18
Joined: Sat Apr 16, 2016 6:13 pm

Re: Poisoner

Postby Seththeking » Tue Jun 12, 2018 6:11 pm

This would be more of a Chaos role then a Neutral evil.

Neutral evils should not be allowed to kill, if they do it's gotta hurt them.

This doesn't rly hurt them, my Betrayer role is a better NE that Kills.

Try looking at that role. This role is just bad IMO
Image
User avatar
Seththeking
Retributionist
Retributionist
 
Posts: 335
Joined: Tue Nov 03, 2015 2:03 pm

Re: Poisoner

Postby EvilPudding » Tue Jun 12, 2018 6:18 pm

Seththeking wrote:This would be more of a Chaos role then a Neutral evil.

Neutral evils should not be allowed to kill, if they do it's gotta hurt them.

This doesn't rly hurt them, my Betrayer role is a better NE that Kills.

Try looking at that role. This role is just bad IMO


I always ignore ur advice

all ur roles r dumb

quit advertising ur trashy roles on other peoples roles ty
Image

That's how evil it is.
User avatar
EvilPudding
Jester
Jester
 
Posts: 18
Joined: Sat Apr 16, 2016 6:13 pm

Re: Poisoner

Postby Chemist1422 » Tue Jun 12, 2018 6:48 pm

Not a great role. Concept is interesting, but NE shouldn't kill and the wincon fits NC more. Also, it needs a new name. And turning should be into jester.
Image


FM: 31-37
Last: VFM59
Highest BtM placement: 2nd (twice)
User avatar
Chemist1422
[Forum Mafia XVII] Winner
[Forum Mafia XVII] Winner
 
Posts: 850
Joined: Tue Mar 20, 2018 5:39 pm
Location: Fogbound Lake (UTC-7)

Re: Poisoner

Postby fwogcarf » Tue Jun 12, 2018 6:57 pm

Isn't this already a coven role?
Hazbin Hotel was so good I put a pfp of it on my alt account
User avatar
fwogcarf
Investigator
Investigator
 
Posts: 263
Joined: Mon Dec 12, 2016 2:48 pm
Location: Why do you want to know

Re: Poisoner

Postby Soulshade55r » Tue Jun 12, 2018 7:21 pm

EvilPudding wrote:
Seththeking wrote:This would be more of a Chaos role then a Neutral evil.

Neutral evils should not be allowed to kill, if they do it's gotta hurt them.

This doesn't rly hurt them, my Betrayer role is a better NE that Kills.

Try looking at that role. This role is just bad IMO


I always ignore ur advice

all ur roles r dumb

quit advertising ur trashy roles on other peoples roles ty


Your role is trash so don't have a go at him for making trash roles lmao

Anyway this role is a mess and wouldn't even make a good Neutral Chaos
Burgers and kings
User avatar
Soulshade55r
Sheriff
Sheriff
 
Posts: 502
Joined: Fri Apr 21, 2017 10:45 pm
Location: Uk

Re: Poisoner

Postby EvilPudding » Tue Jun 12, 2018 7:38 pm

Soulshade55r wrote:
EvilPudding wrote:
Seththeking wrote:This would be more of a Chaos role then a Neutral evil.

Neutral evils should not be allowed to kill, if they do it's gotta hurt them.

This doesn't rly hurt them, my Betrayer role is a better NE that Kills.

Try looking at that role. This role is just bad IMO


I always ignore ur advice

all ur roles r dumb

quit advertising ur trashy roles on other peoples roles ty


Your role is trash so don't have a go at him for making trash roles lmao

Anyway this role is a mess and wouldn't even make a good Neutral Chaos


LMAO. How did seth get someone to support him? every1 hates him tbh he always brags about his role.

anyways why do you lie about the number of wins you have in ur signature? you lie just as good seth does. lmao.

i bet u have more losses than wins tbh

Anyways you did not even give me any reasons and ur dumb so i need reasons not things like
"this role is trash"

I understand if you say that to seth but i need reasons
Image

That's how evil it is.
User avatar
EvilPudding
Jester
Jester
 
Posts: 18
Joined: Sat Apr 16, 2016 6:13 pm

Re: Poisoner

Postby DestructionII » Tue Jun 12, 2018 7:45 pm

EvilPudding wrote:
Soulshade55r wrote:
EvilPudding wrote:
Seththeking wrote:This would be more of a Chaos role then a Neutral evil.

Neutral evils should not be allowed to kill, if they do it's gotta hurt them.

This doesn't rly hurt them, my Betrayer role is a better NE that Kills.

Try looking at that role. This role is just bad IMO


I always ignore ur advice

all ur roles r dumb

quit advertising ur trashy roles on other peoples roles ty


Your role is trash so don't have a go at him for making trash roles lmao

Anyway this role is a mess and wouldn't even make a good Neutral Chaos


LMAO. How did seth get someone to support him? every1 hates him tbh he always brags about his role.

anyways why do you lie about the number of wins you have in ur signature? you lie just as good seth does. lmao.

i bet u have more losses than wins tbh

Anyways you did not even give me any reasons and ur dumb so i need reasons not things like
"this role is trash"

I understand if you say that to seth but i need reasons


You need to stop being rude to others. Expect criticism when making roles. I would give you a full lecture on why but I already did that to a ton of other rude people on the forums who do not understand criticism.

Anyways, this role is basically a Guardian Angel that trolls their target by poisoning them because you said the Poisoner's target can not be lynched or killed at night except your poison.

Plus, why does this role turn into a Witch? Do not convert roles into other roles please ty.

Finally, what is with the invest results? "Your target is a Poisoner, Poisoner, Medusa, SK" this confirms the Medusa, Poisoner, and SK as scum. The Consigliere result does not fit this role and the Sheriff result seems rather trolly I guess.

So /nosupport
Game Username: xtallllll
Forum Username: DestructionII


Role proposals: Vector, Prosecutor, Pythoness
User avatar
DestructionII
Bodyguard
Bodyguard
 
Posts: 228
Joined: Wed Jun 01, 2016 8:15 pm
Location: In a world full of destruction...

Re: Poisoner

Postby BS4125 » Wed Jun 13, 2018 12:06 am

Can we stop digressing in this thread, if you want to discuss other things do that elsewhere.


Spoiler:
lemonader666 wrote:
Seththeking wrote:
BS4125 wrote:Please post relevant posts to the topic at hand and not digress. Also please explain your opinions otherwise your contribution is sub-zero.


Oooooooo Mister Power over here!

And would you look at that, I was on the forums longer then you.

But overall the role for this topic needs work, I mean it's so bad people would rather
get off topic lol.

solola is a mod you retard
User avatar
BS4125
Christmas 2018 Winner
Christmas 2018 Winner
 
Posts: 963
Joined: Sun May 01, 2016 12:10 pm
Location: Nextdoor to my neighbour

Re: Poisoner

Postby lemonader666 » Wed Jun 13, 2018 3:48 am

EvilPudding wrote:Poison someone. The person poisoned dies in 3 nights.

Neutral Evils aren't supposed to kill people(directly), that's the job of the Mafia and NKs. NEs are supposed to disrupt/hurt town without killing them directly. Btw this role can kill it's allies(why?)
EvilPudding wrote:INVEST RESUKTS: YOUR TARGET IS A POISONER, POISONER, MEDUSA, OR SERIAL KILLER!

"Your target is either a scum, scum, scum or scum."
EvilPudding wrote:SHERIFF: Your target may be suspicious but may not be suspicious

So sheriff can detect this role since the message is unique. Why?

EvilPudding wrote:
Soulshade55r wrote:
EvilPudding wrote:
Seththeking wrote:This would be more of a Chaos role then a Neutral evil.

Neutral evils should not be allowed to kill, if they do it's gotta hurt them.

This doesn't rly hurt them, my Betrayer role is a better NE that Kills.

Try looking at that role. This role is just bad IMO


I always ignore ur advice

all ur roles r dumb

quit advertising ur trashy roles on other peoples roles ty


Your role is trash so don't have a go at him for making trash roles lmao

Anyway this role is a mess and wouldn't even make a good Neutral Chaos


LMAO. How did seth get someone to support him? every1 hates him tbh he always brags about his role.

anyways why do you lie about the number of wins you have in ur signature? you lie just as good seth does. lmao.

i bet u have more losses than wins tbh

Anyways you did not even give me any reasons and ur dumb so i need reasons not things like
"this role is trash"

I understand if you say that to seth but i need reasons

How old are you?
Image
theres comfort at the bottom of the swimming pool
User avatar
lemonader666
[Forum Mafia XVI] Winner
[Forum Mafia XVI] Winner
 
Posts: 1534
Joined: Tue Nov 08, 2016 9:24 pm

Re: Poisoner

Postby BasicFourLife » Wed Jun 13, 2018 4:32 am

1. The name and concept of this role already exists in Coven.
2. Neutral Evil roles are meant to support the evils, not increase their KPN (that's one of the reasons Warlock was removed).
3. This role is extremely uninteresting, and you have to just make sure your target survives till Night 3 to win.
4. Extremely easy to win as.. because GA has to make sure their target lives until end of game and can give them protection only twice, but this role gives their target Powerful Defense until Night 3 which makes it even easier.
5. I don't see the reason why a role like this is needed in the game, it doesn't bring anything new to the game.

/no-support
BasicFourLife
[Forum Mafia XVI] Winner
[Forum Mafia XVI] Winner
 
Posts: 1532
Joined: Sat Dec 17, 2016 6:47 am
Location: UTC +2/+3 - Somewhere hidden

Re: Poisoner

Postby Soulshade55r » Wed Jun 13, 2018 5:49 am

EvilPudding wrote:
Soulshade55r wrote:
EvilPudding wrote:
Seththeking wrote:This would be more of a Chaos role then a Neutral evil.

Neutral evils should not be allowed to kill, if they do it's gotta hurt them.

This doesn't rly hurt them, my Betrayer role is a better NE that Kills.

Try looking at that role. This role is just bad IMO


I always ignore ur advice

all ur roles r dumb

quit advertising ur trashy roles on other peoples roles ty


Your role is trash so don't have a go at him for making trash roles lmao

Anyway this role is a mess and wouldn't even make a good Neutral Chaos


LMAO. How did seth get someone to support him? every1 hates him tbh he always brags about his role.

anyways why do you lie about the number of wins you have in ur signature? you lie just as good seth does. lmao.

i bet u have more losses than wins tbh

Anyways you did not even give me any reasons and ur dumb so i need reasons not things like
"this role is trash"

I understand if you say that to seth but i need reasons


Not saying seth hasn't done wrong in the past, but I don't need to randomly hate on him.

Your role is a Neutral Evil that posoins a kills one person is that at all interesting to play? No, not even if it was Neutral chaos it would still be a bad role and you really should rename your role there already is a coven role named that.
Burgers and kings
User avatar
Soulshade55r
Sheriff
Sheriff
 
Posts: 502
Joined: Fri Apr 21, 2017 10:45 pm
Location: Uk

Re: Poisoner

Postby Seththeking » Wed Jun 13, 2018 7:46 am

Soulshade55r wrote:
EvilPudding wrote:
Soulshade55r wrote:
EvilPudding wrote:
Seththeking wrote:This would be more of a Chaos role then a Neutral evil.

Neutral evils should not be allowed to kill, if they do it's gotta hurt them.

This doesn't rly hurt them, my Betrayer role is a better NE that Kills.

Try looking at that role. This role is just bad IMO


I always ignore ur advice

all ur roles r dumb

quit advertising ur trashy roles on other peoples roles ty


Your role is trash so don't have a go at him for making trash roles lmao

Anyway this role is a mess and wouldn't even make a good Neutral Chaos


LMAO. How did seth get someone to support him? every1 hates him tbh he always brags about his role.

anyways why do you lie about the number of wins you have in ur signature? you lie just as good seth does. lmao.

i bet u have more losses than wins tbh

Anyways you did not even give me any reasons and ur dumb so i need reasons not things like
"this role is trash"

I understand if you say that to seth but i need reasons


Not saying seth hasn't done wrong in the past, but I don't need to randomly hate on him.

Your role is a Neutral Evil that posoins a kills one person is that at all interesting to play? No, not even if it was Neutral chaos it would still be a bad role and you really should rename your role there already is a coven role named that.


Yeah I have done wrong things in the past that a regret.
However I have changed all that.
Now are you saying that my advice means nothing?
Also stop acting like everything you do/make is the best because its not.
I hate people that do as such.
Your role has many issues so I suggest overhauling it to make it better.
Don't want to take my suggestion? Fine! It's only there to help you out.
It's completely your choice if you would like to take the advice or not.
Image
User avatar
Seththeking
Retributionist
Retributionist
 
Posts: 335
Joined: Tue Nov 03, 2015 2:03 pm

Re: Poisoner

Postby BS4125 » Wed Jun 13, 2018 8:16 am

BS4125 wrote:Can we stop digressing in this thread, if you want to discuss other things do that elsewhere.

Final warning otherwise this thread will be locked.


Spoiler:
lemonader666 wrote:
Seththeking wrote:
BS4125 wrote:Please post relevant posts to the topic at hand and not digress. Also please explain your opinions otherwise your contribution is sub-zero.


Oooooooo Mister Power over here!

And would you look at that, I was on the forums longer then you.

But overall the role for this topic needs work, I mean it's so bad people would rather
get off topic lol.

solola is a mod you retard
User avatar
BS4125
Christmas 2018 Winner
Christmas 2018 Winner
 
Posts: 963
Joined: Sun May 01, 2016 12:10 pm
Location: Nextdoor to my neighbour

Re: Poisoner

Postby Seththeking » Wed Jun 13, 2018 8:51 am

BS4125 wrote:
BS4125 wrote:Can we stop digressing in this thread, if you want to discuss other things do that elsewhere.

Final warning otherwise this thread will be locked.


Thus why I gave them feedback towards what to do, honestly sir you need to read.

I stated above that they should overhaul it.
Image
User avatar
Seththeking
Retributionist
Retributionist
 
Posts: 335
Joined: Tue Nov 03, 2015 2:03 pm

Re: Poisoner

Postby BS4125 » Wed Jun 13, 2018 9:29 am

Seththeking wrote:
BS4125 wrote:
BS4125 wrote:Can we stop digressing in this thread, if you want to discuss other things do that elsewhere.

Final warning otherwise this thread will be locked.


Thus why I gave them feedback towards what to do, honestly sir you need to read.

I stated above that they should overhaul it.

Not everything is about you, you still went offtopic, you went offtopic again after saying not to twice.


Spoiler:
lemonader666 wrote:
Seththeking wrote:
BS4125 wrote:Please post relevant posts to the topic at hand and not digress. Also please explain your opinions otherwise your contribution is sub-zero.


Oooooooo Mister Power over here!

And would you look at that, I was on the forums longer then you.

But overall the role for this topic needs work, I mean it's so bad people would rather
get off topic lol.

solola is a mod you retard
User avatar
BS4125
Christmas 2018 Winner
Christmas 2018 Winner
 
Posts: 963
Joined: Sun May 01, 2016 12:10 pm
Location: Nextdoor to my neighbour


Return to Role Idea Archives

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests